ΑΡΧΙΚΗ

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΧΡΗΣΤΟΥ ΤΡΙΓΩΝΗ – ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ 19-1-2021 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ (Ε.Β.Ε.) ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

 

Κύριε Δήμαρχε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,


Για μια ακόμη φορά, σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα, βρισκόμαστε σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Γρεβενών για να εκφράσουμε την ανησυχία μας, την αγωνία μας και τους προβληματισμούς μας πάνω στα ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά κυρίως πάνω στη λειτουργία των πανεπιστημιακών τμημάτων της πόλης μας.


Σχεδόν δύο χρόνια μετά και παρά την μη υιοθέτηση της πρότασης του Δήμου μας για σύσταση έδρας σχολής στα Γρεβενά ή τμήματος που να συμβαδίζει με τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής μας (πχ Γεωλογίας ή Δασολογίας), βρισκόμαστε πλέον στον πανεπιστημιακό χάρτη της Χώρας με δύο Τμήματα (Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης), ενώ με απόφαση της Υπουργού κας Κεραμέως έχει ανασταλεί η δημιουργία του τρίτου τμήματος Μάρκετινγκ που προβλεπόταν να λειτουργήσει σύμφωνα με το νόμο Γαβρόγλου.


Προτού καλά καλά αρχίσει να κάνει τα πρώτα του βήματα το νέο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, με τα όποια λάθη και παραλείψεις μπορεί να υπήρξαν στον πρόσφατο σχεδιασμό, και εν μέσω της πανδημίας που έχει φέρει κοσμογονικές αλλαγές στην υφήλιο, ενημερωνόμαστε έκπληκτοι για κατάθεση από πλευράς της κυβέρνησης νομοσχεδίου για την Παιδεία με χρόνο διαβούλευσης μόνον επτά ημερών, που πέραν των άλλων ζητημάτων, θέτει και την προϋπόθεση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) στην ανώτατη εκπαίδευση, δηλαδή μια πιο “εκλεπτυσμένη” εφαρμογή της περίφημης “Βάσης του 10”.


Στα αυτιά πολλών, ίσως αυτό να ακούγεται ως η πανάκεια για την αναβάθμιση του επιπέδου των εισακτέων φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην ουσία όμως πρόκειται μόνο για μια φωτοβολίδα που η λάμψη της οδηγεί στον αφανισμό των περιφερειακών τμημάτων του Ελληνικού Πανεπιστημίου και στην έμμεση στήριξη των ιδιωτικών κολεγίων, τα οποία χωρίς καμία βάση εισαγωγής, θα μπορούν να απορροφούν όποιους νέους επιθυμούν την πανεπιστημιακή τους μόρφωση, φυσικά εφόσον αυτοί έχουν την οικονομική δυνατότητα να τη λάβουν.


Το γεγονός αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και η δημόσια τοποθέτηση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Θεοδουλίδη ο οποίος εκτιμά ότι με το νομοσχέδιο αυτό, τουλάχιστον για τα Γρεβενά, ο αριθμός των εισακτέων θα εκμηδενιστεί και τα υπάρχοντα Τμήματα θα οδηγηθούν σε

αναγκαστική αναστολή λειτουργίας.


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,


Τα ζητήματα της Παιδείας σε κάθε της βαθμίδα, δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται αποσπασματικά και με αποκλειστική βάση συζήτησης την ιδεολογική τοποθέτηση της εκάστοτε εξουσίας.


Απαιτούν ευρείες συναινέσεις, διάλογο και ολιστική αντίληψη των πραγμάτων, με πρωταρχικό γνώμονα τη στήριξη της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης και την αναβάθμιση της ποιότητάς της σε κάθε της επίπεδο, μέσα και από κατάλληλα αξιολογικά εργαλεία όπου ο καθένας θα μπορεί να γνωρίζει τα όρια και τις δυνάμεις του.


Η ανικανότητα του συστήματος να καταπολεμήσει την παραπαιδεία που έχει διαλύσει οικονομικά την ελληνική οικογένεια, η απαξίωση του Γυμνασίου και του Λυκείου, η λογική της αντιγραφής και των πληρωμένων πτυχιακών, η υποχρηματοδότηση που μας φέρνει ουραγούς σε ποσοστό του ΑΕΠ σε δαπάνες για την Παιδεία και πολλές ακόμη παθογένειες, δεν μπορούν να καταπολεμηθούν με την εμμονή στη βάση εισαγωγής.


Όλοι έχουν δικαίωμα στο όνειρο, αρκεί να γνωρίζουν ότι έχουν και τη γνωστική δύναμη να το εκπληρώσουν.


Όσοι περάσαμε τη “βάσανο” των Πανελληνίων Εξετάσεων, ξέρουμε καλά πως είναι μέσα σε λίγες ώρες να κρίνονται τα πάντα.


Ξέρουμε καλά τι σημαίνει απόρριψη και έλλειψη άλλης επιλογής.


Το πρόβλημα δεν είναι πως θα “μπαίνει” κάποιος σε μια πανεπιστημιακή σχολή. Αλλά το αν θα “βγαίνει” από αυτή μπορώντας να υποστηρίξει το αντικείμενο των σπουδών του και όχι απλά να κρατά στα χέρια του ένα πτυχίο – κενό γράμμα που ίσως θα του εξασφαλίσει έναν πιθανό διορισμό του στο Δημόσιο.


Συμπερασματικά λοιπόν, είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε την απόσυρση το εν λόγω σχεδίου νόμου το οποίο:


1. Θέτει εν αμφιβόλω τη συνέχιση λειτουργίας των πανεπιστημιακών τμημάτων της πόλης μας δημιουργώντας τεράστιο κοινωνικοοικονομικό πλήγμα,

2. Δεν συμβάλει σε καμία περίπτωση στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,

3. Δημιουργεί αποκλεισμούς και όχι ευκαιρίες για τους νέους ιδίως της περιοχής μας σε μια εποχή πρωτόγνωρης κρίσης


Επιπλέον ως κυρίαρχο δημοκρατικό όργανο έκφρασης της τοπικής κοινωνίας οφείλουμε να απαιτήσουμε:


1. Την άμεση λειτουργία του τρίτου τμήματος Μάρκετινγκ που προβλέπεται για τα Γρεβενά και βρίσκεται σε αναστολή με απόφαση της Κυβέρνησης,

2. Να επεκταθεί η δυναμικότητα της φοιτητικής εστίας που ήδη από φέτος λειτουργεί στην πόλη μας, και σε άλλη κτιριακή υποδομή (πχ παλιό νοσοκομείο) δίνοντας τη δυνατότητα σπουδών σε οικονομικά αδύναμους φοιτητές,

3. Να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων στις σχολές των μεγάλων αστικών κέντρων και αναλογικά να αυξηθεί αυτός των περιφερειακών πανεπιστημίων, υιοθετώντας την πρόταση του Πρύτανη κ. Θεοδουλίδη,

4. Να χαραχθεί επιτέλους από το σύνολο του πολιτικού συστήματος μια ενιαία πολιτική παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με έμφαση στον δωρεάν δημόσιο χαρακτήρα, στην ποιότητα των σπουδών, στην αντικειμενική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων και τέλος στην πάταξη της παραπαιδείας που έχει διαλύσει οικονομικά τη χαμηλή και μεσαία εισοδηματική τάξη, έχει εγκλωβίσει χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς στο “μαύρο” μεροκάματο και έχει απαξιώσει το δημόσιο σχολείο, ανατροφοδοτώντας για χρόνια έναν φαύλο κύκλο γεμάτο αδιέξοδα όπως αυτό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που επιχειρείται με προχειρότητα να εισαχθεί.


Σας ευχαριστώ,


Γρεβενά 19-1-2021


Χρήστος Τριγώνης

Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δήμου Γρεβενών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου